Informatieavond over Facebook

De Oranjevereniging iTwitter logo vogeln Hendrik-Ido-Ambacht organiseert in samenwerking met weekblad de Brug een avond over het gebruik van Facebook. Leden van de Oranjevereniging mogen gratis deelnemen om kennis te maken met het online medium Facebook.

Bij uw kinderen, vrienden en misschien wel kleinkinderen is de ‘traditionele’ e-mail en telefoon als communicatiemiddel mogelijk hoe langer hoe meer overgenomen door Facebook. De wereld verandert in hoog tempo en digitalisering is niet iets wat nog ontkent kan worden. Nederland telt inmiddels ruim 7 miljoen Facebook-gebruikers en ook andere social media worden veel gebruikt.

Online communiceren

Zowel weekblad de Brug als de Oranjevereniging communiceren via Facebook en Twitter over het laatste nieuws. Anine Wink schrijft elke twee weken een column in de Brug over sociale media in de regio. Anine zal tijdens de avond over Facebook uitleggen hoe ook u online kunt zijn, op de manier die u prettig vindt.

Uitleg

Tijdens de avond leert u onder andere hoe u een profiel aanmaakt, hoe u zichzelf online kunnen beschrijven, foto’s kunt toevoegen en vrienden kunnen maken. Ook de Facebook-begrippen als ‘liken’ en ‘delen’ komen aan de orde. Als u dat wilt, kunt u die avond, met hulp, ook meteen een Facebook-profiel aanmaken.

Aanmelden

De avond vindt plaats in het Hervormd Jeugdcentrum op donderdag 2 april van 19:30 tot 22:00 uur. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar anine.wink@ovhia.nl. Er is een maximum aantal mensen dat kan deelnemen. Leden van de Oranjevereniging mogen gratis deelnemen. Bent u nog geen lid, dan kunt u deelnemen door lid te worden voor EUR 7,50 per gezin per jaar.