Programma Oranjepromenade Podium

Dit is het programma voor het podium achter De Schoof. We zien je graag daar!

11:00   DJ Murphy

12:00   Welkom! Met wedstrijd kroon zoeken voor kinderen

12:10   IDEA musicalgroep.

12:30   Selfie moment. Tag ‘m met #OranjeHIA

12:33   Wie heeft de kroon gevonden?

12:35   DJ Murphy

13:00   Belly Button, coverband

14:00   Zijn we er nog? Wedstrijd ‘Schilderen op muziek’ bij Het Kunsthuis

14:10   Nina Hamels, zangeres.

14:20   Selfie moment. Tag ‘m met #OranjeHIA

14:23   Joop Tessers, dichter draagt voor uit eigen werk.

14:30   DJ Murphy

14:55   Prijsuitreiking van ‘Schilderen op muziek’

15:00   Solid, een rock coverband

16:00   DJ Murphy

Aubade 2017

Op 27 april, na het Oranjeontbijt, begint bij het gemeentehuis om 9:00 uur traditioneel onze aubade. Iedereen is uitgenodigd om te zingen! Er is muziek van kinderkoor Zinge! en korps Jong Holland.
Wil je al oefenen? Hieronder staan de nummers die we samen zingen. Maar uiteraard mag je ook meezingen met de nummers van Zinge! of Jong Holland als je ze kent!

1. Nederland heeft iets te vieren

Nederland heeft iets te vieren, ’t is nog nooit zo druk geweest.
Alle mensen komen samen voor het vieren van dit feest
Elke strijdbijl wordt begraven iedereen staat hand in hand
Alexander is de koning van ons mooie Nederland, van ons mooie Nederland

Nederland heeft iets te vieren ’t hele land is dus in touw.
Heel veel vlaggen en ballonnen, Nederland kleurt rood, wit blauw.
Ja, ons land heeft iets te vieren. ’t Is een Koninklijke dag
Alle mensen zijn nu vrolijk en we vieren een groot feest.

2. Kom mee naar buiten allemaal!
Kom mee naar buiten allemaal
Dan zoeken wij de wielewaal
En horen wij die muzikant
Dan is zomer weer in ’t land
Dudeljo klinkt zijn lied
Dudeljo en anders niet.

Hij woont in ’t dichte eikenbos
Gekleed in gouden vederbos
Daar jodelt hij op zijn schalmei
Tovert onze harten blij.
Dudeljo klinkt zijn lied
Dudeljo en anders niet.

4 en 5 mei

groepsfoto lopendDe Oranjevereniging is ook lid van het 4 en 5 mei Herdenkingscomité in Hendrik-Ido-Ambacht.

In 2015 organiseerden we een loop met het bevrijdingsvuur vanuit Wageningen naar Hendrik-Ido-Ambacht.

Deelnemer Johan Broer maakte een aftermovie van de Bevrijdingsloop. Deze kun je hier bekijken.

Koningsdag 2015

Feest in Hendrik-Ido-Ambacht en feest op de boot bij de Grande Parade!Hendrik-Ido-Ambacht treedt op! Hieronder vind je een aantal links naar berichten in de diverse media.

Heb jij zelf foto’s of filmpjes gemaakt? Leuk als je ze ons toestuurt via info @ ovhia.nl.

Deze pagina werken we bij met nieuwe berichten en foto’s als we deze ontvangen.

TV Rijnmond was bij ons aan boord een maakte een reportage (van 7:30 min)

NOS samenvatting met de boot van Hendrik-Ido-Ambacht (derde filmpje vanaf 0:50 seconden)

LINDA Magazine over het meezingen van Prinses Amalia.

RTL nieuws over het meezingen van Prinses Amalia

YouTube filmpje vanaf het bovenste dek van het schip

YouTube filmpje vanaf de kade van Dordrecht van de boot van Hendrik-Ido-Ambacht

YouTube met de clip van Afrojack en Ten Feet Tall

En in Hendrik-Ido-Ambacht:

Filmpje van het vuurwerk

GeenStijl was in Ambacht

Geschreven in weekblad de Brug:

Oranjevereniging Hendrik-Ido-Ambacht bedankt iedereen voor een feestelijke Koningsdag 2015!

Koningsdag was dit jaar een nog groter feest dan andere jaren, omdat we, naast een mooi en groots programma in Hendrik-Ido-Ambacht, samen met inwoners uit de gemeente, ook nog mochten meevaren met de Grande Parade in Dordrecht voor de verjaardag van de Koning

In Hendrik-Ido-Ambacht

Zoals elk jaar had Hendrik-Ido-Ambacht ook deze Koningsdag weer een uitgebreid programma. ’s Ochtends om vijf uur was het al druk in Cascade met lopers voor de BreakfastRun en ’s avonds na 10 uur werd nog vuurwerk afgestoken op de velden van ASWH. Veel mogelijkheden dus ook dit jaar om te zien en te beleven.

Programma

Toen aan het eind van de ochtend de zon doorbrak, werd het ook steeds drukker en gezelliger bij de braderie, de modelbotenshow en de Oranjepromenade achter de Schoof. Ook wisten bezoekers het middeleeuws dorp in het Sophiapark in De Volgerlanden te vinden. Deze nieuwe activiteit liet zien hoe mensen in die tuin kookten, sliepen en in gevecht gingen. De tweede editie van Orange Garden in De Volgerlanden was een groot succes. Het was nog drukker dan vorig jaar.

Afsluiting

In de avond volgde op sportpark Schildman traditiegetrouw de taptoe, de lampionoptocht en het vuurwerk als afsluiting van deze Koningsdag.

Meer informatie over Koningsdag 2015 dag vind je online bij de terugblik op de website van de Oranjevereniging Hendrik-Ido-Ambacht www.ovhia.nl. De Oranjevereniging Wilhelmina-Juliana bedankt alle vrijwilligers, gasten, sponsoren en bezoekers voor deze prachtige Koningsdag 2015!

Op de boot bij Dordrecht

Toen de koning in november aankondigde dat hij naar Dordrecht kwam, wisten we bij de Oranjevereniging al dat we ook iets wilden bijdragen. Na verschillende overleggen en afspraken zijn we samen met de gemeente aan de slag gegaan om een feest op een boot te gaan organiseren. En dat is gelukt. Dankzij de samenwerking met het koor Re-flax en DJ-red vielen we zeker op tijdens de Grande Parade!

Gasten

Op de boot de Zilvermeeuw waren zo’n 325 mensen aanwezig. Een gezelschap dat bestond uit de gedecoreerden in Ambacht, burgemeester Heijkoop, de wethouders, het bestuur van de Oranjevereniging en een aantal mensen die elk jaar bijdragen aan de vereniging. Ook de heer Bregman vaarde mee. Hij is 2007 gedecoreerd. “Ik kwam toen met een aantal foefjes van mijn familie naar het gemeentehuis. Zogenaamd voor een bouwvergunning. Het was toen ook 27 april en het was een heel mooie dag.” Op de boot staat de heer Bregman langs de reling en ziet de koning op een afstand van 20 meter. “Een prachtig dag!”

Groet aan de Koning

Iedereen heeft op televisie kunnen zien, hoe enthousiast de koninklijke familie reageerde op de groet van Hendrik-Ido-Ambacht. Het koor Re-flax zong, met ondersteuning van DJ-Red, Ten Feet Tall, burgemeester Jan Heijkoop en het bestuur danste in oranje jassen, naast het koor mee op het bovenste dek en de gasten op de twee onderste dekken zwaaiden ook naar de koning en het publiek.

Rondje

Na de groet besloten we met de boot te blijven feesten en een rondje in de omgeving te maken. Met de Zilvermeeuw lieten we ons optreden nog een aantal keer zien bij de mensen aan de oevers van Papendrecht en Zwijndrecht. Tegen 13 uur arriveerden we weer in Hendrik-Ido-Ambacht en konden we terugkijken op een zeer geslaagd feest en optreden door onze gemeente!

Contact BreakfastRun

De organisatie van de BreakfastRun is in handen van de Oranjevereniging en vindt plaats onder auspicien van Atletiekvereniging AAA uit Alblasserdam, aangesloten bij de Atletiekunie.

Voor inlichtingen kun je terecht bij de volgende contactpersonen:

Ewout van Bronswijk
ewout.vanbronswijk@ovhia.nl
Wim Groenendijk
wim.groenendijk@ovhia.nl

Informatie Kindervrijmarkt

De markten zijn op 27 april open van 9.00 uur tot 16.00 uur. Wie mee wil doen, moet zich wel vooraf inschrijven. De inschrijving start op 1 april en deze sluit op vrijdagmiddag 22 april. Om alles in goede banen te leiden heeft de Oranjevereniging in overleg met de gemeente de volgende spelregels voor deelname opgesteld:

Inschrijven

Inschrijven kan vanaf 1 april. Iedere deelnemer moet zich vooraf inschrijven bij de winkel van “Groots & Kleintje” in winkelcentrum De Schoof of Verhage Fastfood in winkelcentrum Hoogambacht. Bij inschrijving ontvang je een kaart met het nummer van de voor jou, op Koningsdag, gereserveerde plaats in het winkelcentrum. Deelname is gratis als je ouders lid zijn van de Oranjevereniging. Zijn je ouders geen lid, dan betaal je 10 euro inschrijfgeld. Let op, er worden niet meer deelnemers toegelaten dan dat er plaatsen zijn, schrijf je dus bijtijds in en neem de kaart mee op Koningsdag;

Hoe werkt de Kindervrijmarkt?

Meld je op Koningsdag ’s morgens om 09.00 uur bij één van de mensen van de Oranjevereniging in de Schoof of  in Hoogambacht. Zij kunnen je vertellen waar jouw gereserveerde plaats is. Daar mag je dan je kleed neerleggen en je spullen uitstallen. Voor locatie De Schoof kunnen voertuigen die spullen komen brengen alleen via de Mauritsstraat zo dicht mogelijk bij de aangewezen plaatsen komen. Voertuigen mogen niet ter plaatse geparkeerd blijven staan. Bij Hoogambacht kunnen voertuigen, na het uitladen, worden geparkeerd in de parkeergarage onder het winkelcentrum;

Het is in verband met de openbare orde en veiligheid NIET toegestaan om partytenten te plaatsen of overspanningen te bevestigen aan de gevel van de winkels. Ook niet bij slecht weer! Wie dit toch doet wordt weggestuurd.

Nu inschrijven braderie!

Braderie Koningsdag in Hendrik-Ido-AmbachtDe Oranjevereniging Hendrik-Ido-Ambacht organiseert ook dit jaar weer de braderie die met 25.000 bezoekers en 150 kramen een regionale functie heeft. Wil jij ook op deze braderie staan tijdens Koningsdag? Meld je dan nu aan via het aanmeldformulier.

9 januari 2015