Koningsdag 2015

Feest in Hendrik-Ido-Ambacht en feest op de boot bij de Grande Parade!Hendrik-Ido-Ambacht treedt op! Hieronder vind je een aantal links naar berichten in de diverse media.

Heb jij zelf foto’s of filmpjes gemaakt? Leuk als je ze ons toestuurt via info @ ovhia.nl.

Deze pagina werken we bij met nieuwe berichten en foto’s als we deze ontvangen.

TV Rijnmond was bij ons aan boord een maakte een reportage (van 7:30 min)

NOS samenvatting met de boot van Hendrik-Ido-Ambacht (derde filmpje vanaf 0:50 seconden)

LINDA Magazine over het meezingen van Prinses Amalia.

RTL nieuws over het meezingen van Prinses Amalia

YouTube filmpje vanaf het bovenste dek van het schip

YouTube filmpje vanaf de kade van Dordrecht van de boot van Hendrik-Ido-Ambacht

YouTube met de clip van Afrojack en Ten Feet Tall

En in Hendrik-Ido-Ambacht:

Filmpje van het vuurwerk

GeenStijl was in Ambacht

Geschreven in weekblad de Brug:

Oranjevereniging Hendrik-Ido-Ambacht bedankt iedereen voor een feestelijke Koningsdag 2015!

Koningsdag was dit jaar een nog groter feest dan andere jaren, omdat we, naast een mooi en groots programma in Hendrik-Ido-Ambacht, samen met inwoners uit de gemeente, ook nog mochten meevaren met de Grande Parade in Dordrecht voor de verjaardag van de Koning

In Hendrik-Ido-Ambacht

Zoals elk jaar had Hendrik-Ido-Ambacht ook deze Koningsdag weer een uitgebreid programma. ’s Ochtends om vijf uur was het al druk in Cascade met lopers voor de BreakfastRun en ’s avonds na 10 uur werd nog vuurwerk afgestoken op de velden van ASWH. Veel mogelijkheden dus ook dit jaar om te zien en te beleven.

Programma

Toen aan het eind van de ochtend de zon doorbrak, werd het ook steeds drukker en gezelliger bij de braderie, de modelbotenshow en de Oranjepromenade achter de Schoof. Ook wisten bezoekers het middeleeuws dorp in het Sophiapark in De Volgerlanden te vinden. Deze nieuwe activiteit liet zien hoe mensen in die tuin kookten, sliepen en in gevecht gingen. De tweede editie van Orange Garden in De Volgerlanden was een groot succes. Het was nog drukker dan vorig jaar.

Afsluiting

In de avond volgde op sportpark Schildman traditiegetrouw de taptoe, de lampionoptocht en het vuurwerk als afsluiting van deze Koningsdag.

Meer informatie over Koningsdag 2015 dag vind je online bij de terugblik op de website van de Oranjevereniging Hendrik-Ido-Ambacht www.ovhia.nl. De Oranjevereniging Wilhelmina-Juliana bedankt alle vrijwilligers, gasten, sponsoren en bezoekers voor deze prachtige Koningsdag 2015!

Op de boot bij Dordrecht

Toen de koning in november aankondigde dat hij naar Dordrecht kwam, wisten we bij de Oranjevereniging al dat we ook iets wilden bijdragen. Na verschillende overleggen en afspraken zijn we samen met de gemeente aan de slag gegaan om een feest op een boot te gaan organiseren. En dat is gelukt. Dankzij de samenwerking met het koor Re-flax en DJ-red vielen we zeker op tijdens de Grande Parade!

Gasten

Op de boot de Zilvermeeuw waren zo’n 325 mensen aanwezig. Een gezelschap dat bestond uit de gedecoreerden in Ambacht, burgemeester Heijkoop, de wethouders, het bestuur van de Oranjevereniging en een aantal mensen die elk jaar bijdragen aan de vereniging. Ook de heer Bregman vaarde mee. Hij is 2007 gedecoreerd. “Ik kwam toen met een aantal foefjes van mijn familie naar het gemeentehuis. Zogenaamd voor een bouwvergunning. Het was toen ook 27 april en het was een heel mooie dag.” Op de boot staat de heer Bregman langs de reling en ziet de koning op een afstand van 20 meter. “Een prachtig dag!”

Groet aan de Koning

Iedereen heeft op televisie kunnen zien, hoe enthousiast de koninklijke familie reageerde op de groet van Hendrik-Ido-Ambacht. Het koor Re-flax zong, met ondersteuning van DJ-Red, Ten Feet Tall, burgemeester Jan Heijkoop en het bestuur danste in oranje jassen, naast het koor mee op het bovenste dek en de gasten op de twee onderste dekken zwaaiden ook naar de koning en het publiek.

Rondje

Na de groet besloten we met de boot te blijven feesten en een rondje in de omgeving te maken. Met de Zilvermeeuw lieten we ons optreden nog een aantal keer zien bij de mensen aan de oevers van Papendrecht en Zwijndrecht. Tegen 13 uur arriveerden we weer in Hendrik-Ido-Ambacht en konden we terugkijken op een zeer geslaagd feest en optreden door onze gemeente!