Programma Koningsdag 2018

Hieronder vind je het gehele programma van Koningsdag 2018.

Half april ontvangen huishoudens in Hendrik-Ido-Ambacht het Oranje magazine in de bus.

Let op! De eerder aangekondigde voetbalwedstrijd en Koningsnacht, beide op 26 april, gaan niet door.

Voorpret

zaterdag 21 april
14.00 – 16.00
Seniorendag  ’s Middags in de Blije Borgh. Sponsoren Apotheek Crezée en De Sitter Bloemen.
17 tot en met 28 april Koningskermis  Op het Burgemeester Hofplein nabij de sporthal (m.u.v. zondag).
woensdag 25 april
Bridgedrive  In Cultureel Centrum Cascade. Inlichtingen: 06-465 736 49.
donderdag 26 april
Voetbalwedstrijd Oud ASWH – Oud IFC Gaat helaas niet door!
donderdag 26 april
18.30 –  01.30
Koningsnacht Gaat helaas niet door!

Koningsdag 27 april

4.00 – 5.30 Luilak  Rijden zonder uitlaat. Zie voor de laatste informatie www.ovhia.nl
6.15 Vlaggen met oranjewimpels  Uitsteken door inwoners.
6.00 – 7.30 BreakfastRun Sportief begin van de dag met 5 of 10 km hardlopen óf 5 km wandelen. Start en finish bij Cascade. Kijk voor meer informatie op www.breakfastrun.nl.
7.05 – 7.06 Klokken luiden  Door de diverse kerken en het carillon van de gemeente.
7.30 – 8.30 Oranjeontbijt  In Cultureel Centrum Cascade wordt een gratis ontbijt geserveerd, aangeboden door Winkeliersvereniging De Schoof in samenwerking met Jumbo van Daalhuizen en Cultureel Centrum Cascade.
9.00 – 9.45 Aubade Op het voorplein van het gemeentehuis. Na de toespraak door burgemeester Heijkoop, is er een traditionele samenzang met medewerking van kinderkoren De Bubbel en Zinge! en muziekkorps Jong Holland. Na afloop krijgen alle kinderen een traktatie dankzij sponsoring door Transtolk B.V.
9.45 Ballonnenwedstrijd Ballonnen kunnen van 8.15 tot 9.00 uur worden afgehaald bij de sponsorbus van Dinger Productions. Om 9.45 uur worden de ballonnen opgelaten
9.00 – 16.00
(De Schoof)
10.00 – 15.00 (Hoogambacht)
Kindervrijmarkt Deelname t/m 12 jaar, gratis voor leden, €10 per plaats voor niet-leden. Vooraf inschrijven bij Groots & kleintje kinderkleding in De Schoof, of bij Verhage Volgerlanden in Hoogambacht.
09.30 – 16.00 Gratis Busdienst Gesponsord door Wisse Makelaardij langs alle attracties.
09.30 – 17.00 Oranjebraderie De gehele dag een gezellige braderie rond de Juliana-, Wilhelmina-, Emmasingel en De Schoof.
10.00 – 15.00 Kofferbakverkoop Verkoop direct uit de auto je spullen op winkelcentrum Hoogambacht. Deelname gratis voor leden, €10 per plaats voor niet-leden. Vooraf inschrijven bij Verhage
Volgerlanden in Hoogambacht.
10.00 – 17.00 Rodeo voetbal Een ‘rodeostier’ in de vorm van een voetbal. Kan jij blijven zitten? Probeer het op winkelcentrum Hoogambacht.
10.00 – 17.00 Kinderspelen Voor groot en klein met meerdere sportieve spelen, een springkussen en een klimboom. Op winkelcentrum Hoogambacht.
10.00 – 17.00 Spijkerbroekhangen Wie heeft de sterkste armen en blijft het langst hangen? Op winkelcentrum Hoogambacht.
10.00 – 16.00 Oldtimer brandweerauto rondritten. Opstapplaats parkeerplaats De Schoof aan de Graaf Willemlaan. Prijs per rit
€1,-  per persoon.
10.00 – 17.00 Modelbotendemonstratie Door modelbouwvereniging Alblasserdam op de parkeerplaats achter De Schoof.
10.00 – 17.00 Kunstmarkt Gezellige kunstmarkt met diverse kunstenaars. Op de parkeerplaats achter de Schoof
10.00 – 17.00 Oranjekraam op de braderie Hier kunt u zich voor €10 per jaar opgeven als lid van de Oranjevereniging en proosten op de Koning met een Oranjecocktail.
11.00 – 13.30 Ponyrijden Bij Hoogambacht kun je een stukje rijden op een pony.
11.00 – 17.00 Oranjepodium Muziek op de parkeerplaats achter De Schoof. Kom luisteren naar de bands Belly Button en Solid. Doe mee met het Open Podium en ga los met de DJ. Programma op www.ovhia.nl
10.00 – 16.00 Stormbaan Met wie ga jij deze baan achter de Schoof beklimmen?
11:00 – 13:00 Shantykoor De Pontonniers uit Papendrecht zorgen op Hoogambacht voor gezelligheid!
13.00 – 15.00 Vrachtwagentrekken Op de Graaf Willemlaan bij de Schoof.
12.00 – 17.30 Terras met muziek In winkelcentrum De Schoof.
12.30 – 13.30 Celebration muziekkorps Dit korps uit Zwijndrecht zal samen met de twirlteam een optreden geven. Op de Graaf Willemlaan bij de Oranjekraam.
13.30 – 15.30 Kratjes stapelen Op de parkeerplaats achter De Schoof.
13.30 – 16.30 Reuzensjoelbak Aan de Graaf Willemlaan bij Oranjekraam.
14.00 – 19.00 Grande terrasse Georganiseerd door Restaurant / Grandcafé de Oude Haven.
14.30 – 15.30 Middag concert In de Open Hofkerk, Schildmanstraat 72 A.
15.00 – 21.00 Orange Garden Gratis muziekfeest op het gras met diverse optredens in het Sophiapark bij winkelcentrumHoogambacht.
19.15 – 19.30 Touwtrekken Het college en een aantal raadsleden gaan het opnemen tegen het bestuur van de
Oranjevereniging. Op het veld van IFC.
19.30 – 21.00 Taptoe Op het veld van IFC. Voor leden en kinderen jonger dan 8 jaar is de toegang gratis, anderen betalen €2,- per persoon. De korpsen dit jaar zijn Jong Jubal, Jubal en
KDO Groessen.
21.00 – 21.30 Lampionoptocht We lopen vanaf het veld van IFC. De optocht begint aansluitend aan de taptoe en kan daardoor iets later beginnen. Route via Baxpark, kermis, Hoge Kade, Weteringsingel, Reeweg en dan naar het vuurwerk.
21.00 Vlaggen en oranjewimpels binnen halen
21.45 – 22.15 Vuurwerk Op het achterterrein van de voetbalverenigingen. (afhankelijk van het weer, kijk op www.ovhia.nl)

Programma Koningsdag

Fietsversieren
In april wordt ons programmaboekje huis-aan-huis verspreid in Hendrik-Ido-Ambacht. Makkelijk om mee te nemen tijdens Koningsdag!
.

Op deze pagina kun je nu al vast meer lezen over een aantal onderwerpen. Klik daarvoor op het onderwerp van jouw interesse.

.

De Koning en Koningin in Dordrecht ~ Aubade bij het gemeentehuis ~ Braderie ~ Orange Garden

Orange Garden

In 2014 was de eerste editie van het festival Orange Garden in het Sophiapark in De Volgerlanden. Ook in 2015 organiseert de Oranjevereniging weer dit gezellige feest. Alle informatie kun je terugvinden op de Facebookpagina van Orange Garden.

Kindervrijmarkt

Kindervrijmarkt Hoogambacht
Kinderen tot en met 12 jaar mogen op Koningsdag op de kindervrijmarkten oude boeken, puzzels, spellen, autootjes, poppen, knuffels en allerlei andere spullen verkopen. Kinderen kunnen terecht in winkelcentrum De Schoof en bij winkelcentrum Hoogambacht. Meer informatie en informatie over het inschrijven vind je door op deze link te klikken.