Oranjevereninging Wilhelmina-Juliana

17 t/m 29 april 11:00 - 23:00 zondag gesloten

Parkeerterein Ridderhal

Koningskermis

Zoals altijd staan op de kermis de traditionele kermisspelen zoals grijpkranen, muntenschuivers, botsauto’s, cakewalk attractie en nog veel meer. Voor de kleintjes is er onder andere eendjes vissen, touwtje trekken, de mini-car Daytona en vele andere spellen die bij de kermis horen. Uiteraard kun je ook weer bij de eet-/snoepkraam terecht voor o.a. suikerspinnen, oliebollen en snoep.

20 APRIL 2024 14:00 - 17:00

Wielstaete

Seniorendag

Gezellige middag voor de senioren van Hendrik-Ido-Ambacht. Met muzikaal optreden van shantykoor 'De Brulboei'

Helaas zijn er geen kaarten meer beschikbaar.

Programma Koningsdag 2024

Ochtendprogramma

06:00 -08:00 START 06:15

Start en finish bij Cascade

De Van Spronsen Breakfast Run

De Van Spronsen BreakfastRun is een gezellig evenement met een parcours dwars door Hendrik-Ido-Ambacht en waarbij je finisht in het hart van het dorp. Je kunt kiezen voor een prestatieloop van 5 of 10 km (de 10 km is een geijkt parcours) of een heerlijke ochtendwandeling van 5 km. Reden genoeg om de (hard)loopschoenen aan te trekken en deel te nemen. Weer of geen weer, wij rekenen op uw komst!

Diverse kerken
en gemeentehuis

Klokken luiden

We zullen laten weten dat Koningsdag is begonnen! Om deze dag feestelijk te beginnen, luiden we de klokken van onze kerken én het carillon bij het gemeentehuis.

Cultureel Centrum Cascade

Oranje-ontbijt

In Cascade wordt, zowel aan alle lopers als de Ambachtse bevolking, een heerlijk, gratis ontbijt aangeboden door Winkeliersvereniging 'De Schoof', in samenwerking met Jumbo-Van Daalhuizen, Lidl en Cultureel Centrum Cascade.

Gemeentehuis

Aubade

Kom zingen voor de Koning samen met kinderkoor De Bubbel.
Dit alles onder begeleiding van Showband Jong Holland, die zelf ook spetterend optreden verzorgt!
en natuurlijk een speech van onze nieuwe burgemeester Patrick van der Giessen.
Neem de hele familie mee en begin de dag met een aubade aan de Koning!

Programma Koningsdag 2024

Frelu Stal
Achterambachtseweg

Lammetjes aaidag

Kom gezellig lammetjes aaien en knuffelen

De Schoof, Juliana- en Wilhelminasingel, Graaf Willemlaan

Oranjepromenade

Op Koningsdag nodigt De Oranjevereniging Wilhelmina-Juliana je uit voor een koninklijk feest op het plein achter de winkels. Van 10:00 tot 16:00 uur beleef je een dag vol plezier met springkussens, een klimtoren en boeiende demonstraties van modelboten. Geniet van heerlijk eten en drinken bij de diverse kraampjes terwijl een DJ zorgt voor de perfecte soundtrack voor deze feestelijke dag. Kom langs en vier Koningsdag met ons op het plein achter De Schoof

Kinderkleedjesmarkt

Traditiegetrouw wordt een deel van de parkeerplaats bij De Schoof op Koningsdag overgenomen door de jongere generaties. Vanaf ’s ochtends liggen de kleedjes vol met spulletjes die het hele jaar verzameld zijn op zolder en vertonen kids hun muzikale talenten als echte straatartiesten.

Je kunt meedoen tot en met 12 jaar en het is gratis voor leden, anders betaal je € 12,50. Je kunt vooraf inschrijven bij Groots & Kleintje voor een plekje bij De Schoof. (contant betalen) Lid worden ? klik hier

Kofferbakverkoop

Ben je te oud voor de kinderkleedjesmarkt, maar heb je wel een zolder vol met interessante spullen? Doe dan mee met de kofferbakverkoop! Stop zoveel mogelijk in de auto en kom bij ons op het parkeerterrein staan. Neem een klaptafel of een kleed mee en het winkeltje spelen kan beginnen! Graag van tevoren aanmelden bij Groots&Kleintje in winkelcentrum de Schoof.

Lid worden? klik hier

Modelboten

De hele dag door is er een demonstratie van modelbouwboten waarmee je zelf ook mag varen.

Zoals altijd staan op de kermis de traditionele kermisspellen zoals de grijpkranen, muntenschuivers en schiettent. Voor de kleintjes is er onder andere eendjes vissen en touwtje trekken en de vele andere spellen die bij de kermis horen. Nieuw dit jaar: pink date, waar super grote knuffels te winnen zijn. Uiteraard kun je ook weer bij de eten/snoepkramen terecht met o.a. suikerspin, oliebollen en snoep.

Lees meer via: https://barendrechtnu.nl/nieuws/aankondigingen/37236/openingstijden-kermis-barendrecht-2022

Eetkraampjes

Er zijn verschillende eetkraampjes opgesteld op het plein.

Muziek op het plein

De gehele dag zal door een DJ voorzien worden van passende muziek.

Kinderattracties

Voor de kinderen staan er verschillende attracties opgesteld! Zo kan je lekker springen op het springkussen, klimmen in de klimtoren er is voor ieder kind wat te doen.

Wilhelmina- en
Juliana singel

Oranje-Braderie

Lekker flaneren en je vrienden van vroeger en nu weer eens tegenkomen of die vergeten liefde? Ga jij op zoek naar die nieuwe tas of een horloge? En lekker poffertjes of patat eten of een haring happen? Het kan allemaal op de Oranjebraderie!

Kop van de Juliana- en Wilhelminasingel

Oranjekraam

Nog geen lid? Meld je dan aan bij de Oranjekraam, je krijgt dan gelijk een Oranje versierdoos cadeau! Bij de kraam kun je ook terecht voor leuke oranjespulletjes om Koningsdag nog gezelliger te maken. En natuurlijk niet te vergeten voor de kleintjes onder ons ligt er een gratis lampion klaar voor de lampionnenoptocht.

Graaf Willemlaan

Vrachtwagen trekken

Dit jaar gaan we weer vrachtwagentrekken. De vrachtwagen heeft een gewicht van ca. 18.000 kg! Er zijn leuke prijzen te winnen voor diegene die de afstand binnen een bepaalde tijd aflegt. Laat jij je krachten zien op Koningsdag?

Je kan je ter plekke aanmelden

Graaf Willemlaan

Spijkerbroekhangen

Spijkerbroekhangen is niet weg te denken. Dus ook dit jaar kun je weer lekker aan de broekspijpen hangen en kijken hoe lang je het deze keer volhoudt… En natuurlijk zijn er weer leuke prijzen te winnen!

Je kan je ter plekke aanmelden

Winkelcentrum HoogAmbacht

HoogAmbacht heeft dit jaar weer afwisselende activiteiten voor jong en oud.
In het programma staan vertrouwde activiteiten, waar iedereen met veel plezier elk jaar aan deelneemt maar ook een aantal nieuwe!
In samenwerking met Orange Garden zijn er optredens van verschillende verenigingen,
de gezellige pub quiz voor de hele familie en een echte kinderdisco!
En wat dacht je van je eigen lampion maken (op=op)
om daarmee s'avonds de lampionnen-optocht mee te kunnen lopen naar het spetterende vuurwerk!
Springkussens om je energie op kwijt te kunnen en leuke spelletjes om te spelen, schminken, glitterdesign, suikerspin en
popcorn snoepen, kortom er valt weer van alles te beleven.

Kleedjesmarkt

Ook op HoogAmbacht wordt inmiddels traditiegetrouw een deel van de stoep bij het winkelcentrum op Koningsdag overgenomen door de jongere generaties. Vanaf ’s ochtends liggen de kleedjes vol met spulletjes die het hele jaar verzameld zijn op zolder en vertonen kids hun muzikale talenten als echte straatartiesten. Je kunt meedoen tot en met 12 jaar en het is gratis voor leden, anders betaal je € 12,50. Lid worden?  Klik hier

Je kunt vanaf 2 april inschrijven vanaf bij restaurant Verhage voor een plekje bij winkelcentrum HoogAmbacht.

Kofferbakverkoop

Ben je te oud voor de kinderkleedjesmarkt, maar heb je wel een zolder vol met interessante spullen? Doe dan mee met de kofferbakverkoop. Stop zoveel mogelijk in de auto en kom bij ons je spulletjes verkopen. Neem een klaptafel of een kleed mee en het winkeltje spelen kan beginnen!
Voor leden gratis, niet-leden betalen €12,50. Lid worden? Klik hier

Kinder attracties

Voor de kinderen staan er verschillende springkussens opgesteld om hun energie op kwijt te kunnen.

Kinderspelen

Op de Sophiapromenade kun je ook leuke spelletjes doen of je laten schminken, glitterdesign laten zetten, suikerspin en popcorn snoepen, kortom er valt weer van alles te beleven.

Diverse optredens

Dus Dans, Just Dymph Kids en de Djembé Monkey's

Familie Pub quiz

Wil je mee doen met deze gezellige quiz, meld je dan aan bij restaurant Verhage.

Kinderdisco

Gezellig dansen op de KidsDisco.

Sophiapark

Orange Garden

Het Sophiapark wordt op Koningsdag omgedoopt tot Orange Garden met een podium waar diverse artiesten zullen optreden.

The Van Spronsen Music House

Orange Garden

Belly Button

Deze vijf muzikanten zijn zo langzamerhand een begrip in Hendrik Ido Ambacht en omstreken. Met hun mix van covers van onder andere Chic, Doobie Brothers, Dire Straits, Aretha Franklin, Queen, Beatles, Santana en Pink Floyd heb je gegarandeerd een fantastische middag.

Belly Button

De muziekanten van Belly Button keren terug voor het tweede deel van hun optreden.

Claudia

Claudia is een allround zangeres met een uitgebreid repertoire, Claudia is al jaren de zangeres van Friends In Music, een graag geziene zangeres op feesten en partijen.
Met haar brede repertoire van top-40 en feestmuziek, dansbare ‘classics’ en hedendaagse populaire songs, tot disco, dance, prachtige ballads en feestmuziek, kun je met Claudia alle kanten op tijdens uw feest.

Avond Programma

Sportpark Schildman

ca. 19:15

Sportpark Schildman.
Voetbalvereniging IFC.

Touwtrekken

Voorafgaand aan de taptoe is er de traditionele touwtrekwedstrijd tussen het bestuur van de Oranjevereniging met als captain Eyup Karso en het gemeentebestuur van Hendrik-Ido-Ambacht met als nieuwe captain Patrick van der Giessen.
Kom kijken of het gemeentebestuur onder leiding van de nieuwe captain lukt om de trofee in de wacht te slepen.

Terrein voetbalvereniging IFC.

Taptoe

Met medewerking van:

Showband K.D.O. (Kunst Door Oefening)
Is de muzikale (show) ambassadeur van De Liemers, en wordt vaak gevraagd voor optredens. Doordat K.D.O. een showband is, is de vereniging heel anders als andere verenigingen. Zo maak je bij K.D.O. niet alleen muziek maar ook show.

ESKA
Drumfanfare ESKA uit Bemmel bestaat sinds 1958 en is een muziekvereniging voor jong en oud. ESKA neemt regelmatig deel aan optochten en showoptredens en organiseert tevens haar eigen taptoe.

Rijmond Band
Al sinds de oprichting in 1929 onder de naam “Harmonie” en in een later stadium na de naamswijziging in 1966 naar “Rijnmondband”, is de vereniging een vernieuwende factor binnen de muziekwereld. De Rijnmondband is constant op zoek naar muzikale en showtechnische grenzen, om die vervolgens weer te overschrijden.

Toegang: Leden gratis - Niet leden € 2,00, kinderen tot 8 jaar gratis

Start bij IFC

Lampionnenoptocht

Na de taptoe volgt er een lampionnenoptocht voor de kinderen met hun ouders.
Kinderen kunnen overdag aan de kraam van de Oranjevereniging gratis een lampion op halen! op=op

Velden 3&4 ASWH deels IFC

Vuurwerk show

Als afsluiting van de Koningsdag is er een spectaculaire vuurwerkshow.

* Of dit door kan gaan, hangt af van de weersomstandigheden.

Kijk op de website voor de actuele informatie