Ruim 300 deelnemers aan de Breakfast Run op Koningsdag!

Koningsdag begon in alle vroegte met een sportief evenement “De Oranje Breakfast Run”. Al bij het aanmelden bleek dat dit evenement nog steeds ongekend populair is. Er waren dit jaar zelfs deelnemers uit Engeland.

Om zes uur gingen de sporters van start voor deze unieke run in één van de volgende disciplines: hardlopen (5 of 10 km) of sportief wandelen (5 km). Het parcours voerde dwars door Hendrik-Ido-Ambacht en eindigde in het hart van het dorp. Leendert van de Lucht eindigde als eerste op de 10 km met een baanrecord in een tijd van 31min 49sec.

Wil je alle uitslagen nakijken? klik hier

Zoals iedere Breakfast Run was er ook dit jaar weer een goed doel waar een deel van de opbrengst aan geschonken werd. Dit jaar was dat het talentenfonds van Stichting Leergeld Drechtsteden.

Dit fonds geeft een extra steuntje in de rug voor kinderen met een bijzonder talent, waarvoor in de thuissituatie te weinig financiële middelen beschikbaar zijn om dit talent te stimuleren.
De één blinkt uit in een sport, de ander bespeelt een instrument of presteert bijzonder op één van de vakken op school. Het zijn kanjers op hun eigen terrein, die een stimuleringskans verdienen! Uit handen van bestuurslid Aad van der Torre ontving Geesken Bloemendal een cheque van € 1000,-.

Voor een volledig verslag van Koningsdag incl. foto's klik hier

Voor foto's van de deelnemers aan de Breakfastrun kun je kijken op de FB pagina van Rob van Effen